dijous, 7 de juny de 2018

Comunicat premsa APTUME 07-06-2018

El proper dimecres 13 de juny a les 16h es celebrarà una reunió entre APTUME i la presidenta del Consell Insular de Menorca. Hi assistiran els 4 membres de la junta directiva d’APTUME per tal d’analitzar la resposta que s’ha de donar de manera imminent per part del Consell a les al·legacions presentades i conèixer de primera mà com es planteja l’aprovació definitiva de la zonificació.

Si aquesta aprovació va en la línia de l’aprovació inicial que es va fer al mes de març i que plantejava una prohibició total del lloguer turístic als nuclis de població (excepte a Fornells),  en sòl rústic i a totes les zones declarades com a “no aptes”, s’entendrà per acabada la via administrativa per tal que el lloguer turístic tingui una normativa basada en la regulació i no en la prohibició com demana APTUME. En aquest cas, es remetran les al·legacions al Defensor del Poble i s’estudiarà la possibilitat d’interposició d’un recurs contenciós administratiu contra la zonificació.

APTUME ja ha explicat a les al·legacions presentades que la justificació de la zonificació que fa el Consell a l’aprovació inicial és del tot arbitraria i discriminatòria. Cal recordar que anàlisis que van en la línia del que defensa APTUME, fetes per entitats com la Universitat de les Illes Balears, en l’estudi titulat «Mito y realidad del alquiler vacacional en las Islas Baleares. Análisis y recomendaciones de política turística» de maig de 2017, han estat totalment ignorats per les Administracions a l’hora de regular aquesta activitat. La versió completa i una presentació d’aquest estudi està disponible a la web:

APTUME no pretén ser només una associació per fer front a aquesta injusta zonificació, sinó que té la voluntat de crear una entitat forta i defensar d’ara en endavant el lloguer turístic per tothom, també per aquells propietaris que ja tenen llicència, exigint que la normativa que reguli l’activitat sigui clara, coherent i ordenada. Només d’aquesta manera s’aconseguirà que el lloguer turístic esdevingui un referent de qualitat, excel·lència i convivència i que aquesta imatge es projecti com a model de sostenibilitat i motor econòmic per a l’illa de Menorca, basat en un millor repartiment dels beneficis que genera el turisme.

Per estar informat i formar part d’APTUME escriu al formulari de contacte o al correu info@aptume.com

Josep Piris Gaimundi
President d'APTUME

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada